حسینیه

تارنمای هیئت رایت الهدی کمالشهر کرج

حسینیه

تارنمای هیئت رایت الهدی کمالشهر کرج

حسینیه

به حسینیه مجازی هیئت رایت الهدی خوش آمدید. در این میهمانی فرهنگی (ادبی)، پا به پای هم همسفریم حتی با زاویه های دید متفاوت، و این تفاوت است که شک می آفریند و سوال ایجاد می کند، تا درک حاصل شود، که کدام درست است؟ و حق کجاست؟ همه رو به سوی حق همسفریم، شاید با دید و دیدگاه متفاوت که این خود دالانی برای درک حقیقت است...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۳۸ ب.ظ

۱

خلاصه منبر شب سوم

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۳۸ ب.ظ

سلام

تو این پست قصد دارم خلاصه منبر حجت الاسلام شیخ یاسین رنجبر رو که در شب سوم ایراد کرده اند رو براتون بزارم:

ایشون در رابطه با دفاع فاطمی فرمودند: بعد از فاطمه زهرا (س) مردم دو دستگی عمیقی پیدا کردند.یک عده از سنت و آموزه های پیامبر فاصله گرفتند و یک عده هم سکوت کردند و عده خیلی کمی هم تصمیم گرفتند از سنت پیامبر دفاع کنند و سر آمد همه‌ی آنها فاطمه زهرا(س) بود.

حاج آقا با اشاره به دفاع حضرت زهرا(س) از امیر المومنین فرمودند:  اگر الان نامی از تشیع و موالیان امیرالمومنین در جهان باقی مانده به حرمت و برکت دفاع فاطمی است.

ایشون در ادامه داستانی رو از مرحوم علامه امینی نقل کردند:

مرحوم علامه امینی را در ایام حج به یک مهمانی که سران و بزرگان وهابی  تشکیل داده بودند دعوت کردند وایشان نپذیرفتند ولی با اصرار اطرافیان قبول کردند. بعد از شام یکی از وهابیون گفت : همه‌ی ما عالم هستیم  بهتر است هر یک روایتی از پیامبر (ص) بخوانیم. وقتی نوبت به علامه امینی رسید ایشان فرمودند: پیامبر(ص) گفته اند که : هر کس بمیرد در حالی که نسبت به امام زمانش معرفت نداشته باشد به مرگ جاهلی مرده است. در این لحضه همه‌ی حضار اعم از شیعه و سنی این روایت را تایید کردند. بعد از این علامه سوالی را مطرح کردند: امام حضرت فاطمه (س) بعد از پیامبر که بود؟ مدتی صبر کردند ولی هیچ کس جوابی برای گفتن نداشت! یا باید می گفتند که حضرت علی (ع) امام حضرت فاطمه(س) بوده که در نتیجه حقانیت شیعه به اثبات رسیده و مذهب و اعتقادات خودشان زیر سوال می رفت ویا باید می گفتند ابوبکر امام بوده که در این صورت خودشان نقل می کنند که عایشه  گفته است فاطمه(س) از دنیا رفت در حالی که از پدرم(ابوبکر) و عمر به شدت عصبانی بود در این هنگام بود که همه آرام آرام مجلس را ترک کردند.

حجت الاسلام شیخ یاسین رنجبر در ادامه سخنان خود فرمودند که :

همه چیز فاطمه زهرا (س) برنامه ریزی شده بود آن لطمه‌های که خورده اس، خطبه‌هایی که خوانده است ، به سراغ مردم رفته است ، آن دو نفر را به عیادت قبول نکرده است، دستور داده شبانه غسل شود و شبانه به خاک سپرده شود و این که قبرش  مخفی باشد؛ و سوال بزرگ تاریخ این است که پیامبر که فقط یک دختر داشته است چرا باید قبرش مخفی باشد؟

حاج آقا رنجبر در ادامه به شبکه های مجازی  اشاره کردند وگفتند  که  در شبکه های مجازی هم نامحرم , نامحرم است و چیزی عوض نمیشود. در قرآن نیز در رابطه با دوستی های دختر و پسر آیاتی آمده است؛ درآیه 25 سوره مبارکه نساء خداوند تبارک وتعالی به مردان می فرمایند :با زن هایی که عاد ت به دوستی های پنهانی با مردان را دارند ازدواج نکنید.

در آیه 5 سوره مبارکه مائده نیز خداوند چنین می فرمایند: هرکدام از شما که عادت داشته باشد با جنس مخالف خارج از محرمیت دوستی پیدا کند این کار انکار ایمان است.

 

نظرات  (۱)

۲۰ اسفند ۹۳ ، ۰۶:۱۳ کاوه جهانبخش
سلام...منبریتون عالی بود..خلاصشم زیبابود..
اجرتون باخدا
پاسخ:
سلام 
ممنون یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی